Waarvan zijn nachtzweten, geen libido, stemmingswisselingen en droge lippen symptomen?

Ik word tegenwoordig elke nacht doorweekt wakker, heb geen zin in seks en stemmingswisselingen. Soms tegen 'depri aan. Ben daarnaast een man. Waarvan zijn dit symptomen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
ronron1212
7 jaar geleden
Ga naar je huisarts deze kan je verder helpen.
erotisi
7 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent maar mannen kennen ook een penopauze: https://www.andros.nl/hormoontekort/
Cryofiel
7 jaar geleden
Het laatste verschijnsel dat je noemt is een symptoom van het Y-chromosoom.     ;-) Voor de overige punten kun je het beste kijken naar je levensomstandigheden. Geven die geen aanwijzing, ga dan naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Drink je toevallig veel koffie? Stop daarmee, drink alleen smorgens koffie, in de middag en zeker in de avond niet.
Probeer eens een week.

Het beste antwoord

Er zijn veel, heel veel mogelijke oorzaken van de symptomen die je beschrijft. Via een website kun je dus nooit tot een diagnose komen; dat geldt des te meer daar wij jou niet kennen, jouw overige omstandigheden niet kennen, en vooral: omdat wij geen experts zijn.

Ik kan wel een aantal punten noemen. Daaronder vallen stofwisselingsproblemen en problemen met bepaalde organen die bij de hormoonhuishouding zijn betrokken. Maar ook die twee punten zijn op zichzelf al zodanig complex dat er niet veel meer over te zeggen valt dan deze algemene mogelijkheden: het *zou kunnen*, maar ja, daar heb je natuurlijk niet heel veel aan.

Ook stress kan een factor zijn. Stress kan alles veroorzaken wat je beschrijft. Je zou dus eens kunnen kijken of er de laatste weken, of zelfs maanden, iets is veranderd in jouw leven. Plotseling of geleidelijk - is er iets dat bij jou spanningen oproept?

Hoe dan ook raad ik je met klem aan een bezoek te brengen aan de huisarts. De symptomen die je beschrijft zijn daar ernstig genoeg voor. Ook als het stress (noem het 'psychisch' zo je wilt) blijkt te zijn, kan de huisarts je verder helpen. Al was het alleen maar door inzicht te krijgen.

Succes met je zoektocht, en sterkte bij het doorkomen van deze periode.

Cryofiel
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Mijn inziens het enige juiste advies; de huisarts.
+
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ontzettend bedankt!!

Andere antwoorden (1)

Van stress krijg je geen nachtzweten. De mogelijkheden zijn echter te uitgebreid, van schildklierproblemen tot suikerziekte. Advies: afspraak huisarts.